Premieră în România: s-a lansat UNCHAIN, jocul mobil care te scoate din casă

de | | 3 Minute

„Intră în Mișcare!”

Tehnologia a fost de multe ori un factor care a favorizat sedentarismul, mai ales în rândul tinerilor și copiilor. Ieșitul din casă s-a transformat în statul pe telefon, pe tabletă sau pe laptop. Joaca de afară a fost înlocuită de jocurile video. Dar dacă tehnologia s-ar transforma din inamicul mișcării în aliatul ei?

  • 8 din 10 adolescenți fac prea puțină mișcare, riscând să fie afectați de boli cardiovasculare și alte afecțiuni;
  • 84% dintre adolescenți sunt predispuși la sedentarism;
  • Activitatea fizică a copiilor și adolescenților a scăzut cu 20% în timpul pandemiei;
  • 47% dintre ei sunt deschiși să adopte metode neconvenționale de învățare – interactive learning și aplicații mobile;
  • 90% accesează internetul pe mobil zilnic.

E timpul să schimbăm paradigma

Tehnologia este un lucru bun, atâta timp cât rămâne în slujba oamenilor și rolurile nu sunt inversate. Aceasta este și premisa UNCHAIN, jocul mobil care poate fi experimentat doar când ieși afară. Acest concept reprezintă o premieră pentru România și este o inițiativă a ANBR (Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare), fiind dezvoltat de agenția WEBSTYLER.

Ce este UNCHAIN?

UNCHAIN este un joc mobil cu o poveste distopică. Într-un viitor nu foarte îndepărtat, o eroare umană a făcut ca toate canalele de comunicare digitală să fie controlate de o inteligență artificială superioară, CHAIN – o platformă ce inițial avea un impact pozitiv, legând în cloud toată informația la nivel global. Încetul cu încetul, CHAIN a început să filtreze toate informațiile prezentului, pentru a le dărui oamenilor o viață comodă, relaxantă. Practic, CHAIN controlează acum toată informația și prin asta, viețile tuturor. Un grup „de rezistență” realizează că singura soluție este crearea unei rețele paralele, independentă de CHAIN, prin care să contracareze și în final să distrugă CHAIN. De aceea, aceștia își spun UNCHAIN.

„Povestea UNCHAIN prezintă un viitor imaginar pe care nu ni-l dorim. Pe de altă parte, acest scenariu nu este atât de departe de realitate. Tema luptei pentru controlul informațional, de la manipulare la fake news, e una cât se poate de actuală. O putem combate doar prin dorința de a ieși din zona de confort și de a participa la un efort colectiv împotriva comodității care, în cazul inițiativei UNCHAIN, înseamnă sedentarism. UNCHAIN ne arată că mișcarea înseamnă libertate”, a precizat scriitorul Marian Coman, autorul poveștii jocului.

Cum funcționează jocul?

Pentru a experimenta jocul, fiecare utilizator trebuie să rezolve anumite misiuni individuale sau de grup. Ca să rezolve o misiune, utilizatorii trebuie să facă mișcare folosind aplicația UNCHAIN: alergare, cu bicicleta, cu rolele, pe skate sau mers pe jos. De asemenea, jocul va conține elemente de trivia, precum pastile de cultură generală și informații utile despre stil de viață echilibrat, mișcare și sport. Totodată, jocul e conceput astfel încât să nu expună adolescenții la riscuri (dependența de ecran, efort prea mare, activități sportive extreme, expunere sau presiune socială/bully-ing).

„Promovarea unui stil de viață activ și echilibrat a fost mereu unul dintre obiectivele principale ale ANBR. Statisticile privind mișcarea în rândul tinerilor sunt îngrijorătoare, iar pandemia a agravat și mai mult fenomenul sedentarismului, datele arătând că nivelul de activitate fizică a scăzut cu 20% în ultimii 2 ani. De aceea, UNCHAIN este în primul rând o cauză – o aplicație care contribuie la transformarea unei vieți sedentare într-una activă. Jocul va avea o abordare incluzivă, adresându-se oricărui adolescent, indiferent de gen, formă fizică sau capacitate de efort. UNCHAIN mizează pe frecvența cu care facem mișcare, deoarece acesta este aspectul în fața căruia toți pornim cu șanse egale, indiferent de cât de dezvoltați sau apți fizic suntem. Principiul din spatele aplicației e «frecvență, nu performanță», pentru că doar așa putem crea obiceiuri și schimba comportamente”, a declarat Alice Nichita, președinte ANBR.

Jocul UNCHAIN este compatibil cu sistemele de operare Android și iOS și poate fi descărcat gratuit din Play Store, respectiv App Store. Mai multe detalii aici: www.unchain.ro

Unchain Jocul Mobil 2

***

ANBR (Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare) este asociația reprezentativă a industriei de băuturi răcoritoare din România. ANBR contribuie activ la sustenabilitatea industriei băuturilor răcoritoare în Romania, creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală și îmbunătățirea continuă a calității produselor și serviciilor oferite de reprezentanții acestei industrii. Din ANBR fac parte cei mai importanți producători de băuturi răcoritoare din industria românească, precum Coca-Cola HBC România, Coca-Cola România, PepsiCo, Romaqua Group Borsec, Maspex România, Parmalat, Red Bull, Pfanner, dar și operatori din industrii conexe, precum furnizori de arome sau ambalaje ca Dohler și Tetra Pak. Pentru mai multe informații accesați https://www.anbr.ro/.

WEBSTYLER este cea mai premiată agenție de digital din România, câștigând de 7 ori titlul de Agenția Anului la cel mai important festival de marketing digital, Internetics și multe alte premii la marile festivaluri internaționale și locale. În cei peste 20 de ani pe piață, agenția a oferit servicii de strategie, creație și dezvoltare digitală la cele mai înalte standarde pentru companii precum Coca-Cola, Engie, Ferrero, FRF, Petrom, Rompetrol, Telekom, UEFA sau Ursus Breweries.


Comunicat de presă