Creativitatea în industria de gaming: „creativitate înseamnă să poți lega o șosetă roșie, cu un elefant și cu ziua de marți.” – Proiect C, Episod 10

de | | 2 Minute

Creativitatea în industria de gaming

Știați că industria de gaming face parte, conform clasificărilor industriilor culturale și creative din țara noastră, chiar din „core”-ul creativ al acestora? În contextul dezvoltării sectorului IT în Cluj-Napoca, o discuție despre creativitate și inovație în gaming, dar și despre rolul tehnologiei IT în dezvoltarea creativității este mai mult decât binevenită. 

În episodul 10 din cadrul Proiect C, Florin Moroșanu îl are ca invitat pe Daniel Tămaș, reprezentant al sectorului IT și co-fondatorul unei companii care activează în domeniu IT din Cluj, care a dezvoltat jocuri în browser pentru copii, în special pentru fete, și care a lansat la începutul anului 2021 » “world’s first mobile competitive gaming platform 100% in the browser”. 

Câteva idei și informații care ne-au atras atenția: 

  • Specificul jocurilor adresate fetelor ar fi durata de viață mai redusă » nevoia de schimbare. 
  • „Apropo de conexiunile care pot fi făcute de cineva, pentru mine creativitatea supremă este să poți lega o șosetă roșie, cu un elefant și cu ziua de marți. […] Tot ce ține de idei care se bat cap în cap, pentru mine e creativitate.” – Daniel Tămaș
  • Diferența dintre inovație și creativitate și rolul lor în industria de gaming, dar și în alte industrii. 
  • Ne-a plăcut incursiunea în relația dintre tehnologie și creativitate și măsura în care cea dintâi o inhibă sau, dimpotrivă, o facilitează pe cea de-a doua. 
  • Este creativitatea acel element de distincție între umanitate și inteligența artificială?

„Proiect C – despre oameni, creativitate și oraș” este o inițiativă cu rol educativ a Serviciului Public pentru Administrarea Obiectivelor Culturale Cluj-Napoca, Direcția Casa Municipală de Cultură, care își propune nu doar să explice ce înseamnă creativitatea și alte concepte asociate, ci și să ofere perspective asupra formelor pe care aceasta le îmbracă în variate domenii – precum arhitectura, artele spectacolului, arte vizuale, IT, cercetare, design sau advertising. 

Luând forma unor discuții în format video cu invitați din sectoarele culturale și creative, episoadele din cadrul Proiect C le veți putea găsi, publicate pe rând, în categoria specială pe care Cluj.com o dedică proiectului » cluj.com/categorii/cluj-proiecte/proiect-c