Loading Evenimente

« Înapoi la Evenimente

  • Acest eveniment a trecut.

29 ianuarie la ora 19:00 - 20:30

Detalii

Data:
29 ianuarie
Timp:
19:00 - 20:30
Eveniment Category:
Sit web:
https://www.biletmaster.ro/ron/Event/54001176/KEAN

Locație

Teatrul Naţional Cluj-Napoca
Teatrul Naţional Cluj-Napoca Piaţa Ştefan cel Mare, nr. 2-4, Cluj-Napoca
Cluj-Napoca, 400192 RO
+ Harta Google
Location : Încărcați harta

KEAN

după Jean-Paul Sartre și William Shakespeare

regia: Mihai-Florian Nițu
scenografia: Ilona Lőrincz

Distribuţia:
Kean: Mihai-Florian Nițu
Anna: Alexandra Tarce
Salomon: Matei Rotaru

regia tehnică: Constantin Pojonie
lumini: Ionuț Maier, Alexandru Corpodean
sonorizare: Vlad Negrea

Kean este o adaptare a lui J.P. Sartre după piesa lui Alexandre Dumas Kean, ou Désordre et Génie scrisă în 1836 pentru actorul Frédérick Lemaître, fiind inspirată din viața celebrului și romanticului actor britanic Edmund Kean (1787-1833). Premiera a avut loc la 14 noiembrie 1953 la Teatrul „Sarah Bernhardt” din Paris. Tema, comună cu cea din Cântecul lebedei al lui Cehov, ni-l dezvăluie pe Kean, aflat în cabina lui, după ani de glorie pe scenă, căutând sensurile artei teatrului răscolit de iubirile mai mult sau mai puțin împlinite.

Spectacolul gândit de actorul Mihai-Florian Nițu și jucat inițial sub îndrumarea profesorului Adrian Titieni ca spectacol de absolvire, a cunoscut mai multe transformări, fiind jucat cu distribuții diferite la București, apoi la Sfântul Gheorghe. La Teatrul Național din Cluj-Napoca i s-au alăturat Matei Rotaru în rolul lui Salomon, devotarul sufleur, valet și înger păzitor al turbulentului și extravagantului Kean și Alexandra Tarce, în rolul Annei Demby, tânăra fată de negustor îndrăgostită de arta marelui actor și aspirantă la dublul rol de actriță și soție. Spectacolul vorbește despre condiția actorului ducând o viață haotică, risipitoare, pătimașă, imposibil de ținut în frâu. Aflat la declinul carierei, când rolurile i se învălmășesc în memorie, când alcoolul îi aburește mintea, eroul pare a trăi într-un plan paralel cu realitatea, ghidându-se după legi proprii, care-l duc la faliment. Un faliment în primul rând al ființei. Este o biografie care sporeşte în atractivitate prin includerea în text a celebrelor personaje shakespeariene, Ofelia şi Hamlet.